Bad

Lisa och jag tog en sväng till Falsterbo i eftermiddags. Sist vi var där började det regna, men icke så idag. Vi solade och jag sov en stund. Personligen kände jag mig klarbadad för veckan sen fredags när jag plaskade i havet på Scaniabadet två gånger. Solen var varm då, men att säga att vattnet var det vore en överdrift av stora mått. 11°. Lisa fick denna rapport och valde bort att blöta fötterna i vattenbrynet.

För sju år sen var Blem, Daniel och jag i Skillinge. Vi gick till stranden och badade. Badtemperaturen var nog inte mycket högre än i Malmö i fredags; den blir ju sällan det på Österlen. Iaf, när Blem kom upp ur vattnet (överdrift, hon doppade bara tårna) passade Daniel på att filma detta med en digitalkamera vars pixlar var något löjeväckande lågt tal, även för att vara då. Om jag inte hade misstänkt att det skulle vålla stora protester från Blem hade jag lagt upp den här. Sammanfattningsvis kan jag berätta att det hela går ut på att Blem försöker skyla sig och jag skrattar lite för mycket. Det är en fin film.



Kommentarer
Postat av: Blem

Äh, det hade väl varit ok. Eller hur mycket ser man egentligen..? Länge sen jag såg den! En riktig blockbuster på sin tid.

2010-06-08 @ 00:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0