Transferperioden i full gång

Eftersom det är jag som administrerar Mff-liggelistan vill jag nu uppmärksamma berörda om att just nu är fönstret öppet och man får byta utan risk för mer hån än vanligt. Till exempel skjutsar jag ut Dardan med sina spruckna lilltånaglar.
Stella och jag var på Scaniabadet idag när den där fantastiska kombon av män i 30-årsåldern som tycker att de är fantastiskt roliga, sociala, trevliga och snygga och dessutom som kryddan på moset har med sig en gitarr invaderade vår plankyta. Så vi fick genomlida riktigt dålig musik, både i val och framförande, tills Stella dumpade mig för att svartköpa biljetter till Roskilde för 3000 kr stycket. Sinnessjukt, men har man pengar så har man.
När jag sedan tittade upp nästa gång ligger tre män med huvudet mot mig bredvid. Jag kände mig iakttagen och stängde ögonen en stund tills jag hör att de börjar tala om Mff. Då har Dardan anslutit och nu är hans fot rakt upp i huvudet på mig, eller inte rakt upp, det skilde säkert två, tre decimeter mellan min näsa och hans tår. Så vad jag kan erbjuda i skvaller på den fronten är att Henke ringt honom två gånger under midsommarhelgen och försökt få över honom till Bois. Detta dög då inte för Dardan. Ett utlån på en höst med speltid, vad är väl det mot att än så länge ha fått göra ett inhopp i allsvenskan och annars bara U21.. Istället förklarade han för sina polare att han skulle Turkiet. Kompisarna, varav en var Muddi, tyckte att Landskrona var mer strategiskt. Medan Dardan förklarade sen för en av dem att tjejen han var intresserad av var en hora. Hon hade legat typ hela tiden med en kille hon hade varit på semester med. Jo precis. Dardan inte kvar hos mig längre.
Durmaz tittade också förbi en stund, men då pratades inget av ovanstående.
Sen gick jag hem och smorde in min Dannebrogspåmminande rumpa. Ikväll återfinns jag än en gång med Cissi på begivenheter. Denna gång i parken med mat och vin/öl. Det är ju sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0