Besök alldeles för tidigt

Imorse (och redan här kan vi ana oråd eftersom jag skriver detta gott och väl innan klockan blivit nio) blev jag väckt av en illasinnad signal från dörrklockan. Det var en herre som kom på besök (alltså inte ett herrbesök, det är en helt annan sak). Jag kan inte gärna påstå mig ha varit ovetandes om att André skulle stå där utanför dörren vid sjutiden, men det gör naturligtvis inte mindre ont att stiga upp för det när man annars inte har någon tid att passa under dagen. Jag svepte iaf täcket om mig och öppnade. Han såg oförskämt pigg ut för timman, men så hade han ju rimligtvis också varit uppe ett tag och förhoppningsvis hunnit dricka åtminstone en kopp kaffe. Mat och massor av bubbel överlämnades till kvällen och efter att ha fyllt kylen och André hade gått gjorde jag ett försök att somna om igen. Dödfött. Så det är väl bara att ta tag i dagen och sätta sig med texterna som ska diskuteras i Skanör nästa vecka. Kaffet är klart sen länge så det ska nog gå bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0