Fredag i vildmarken

Jag gick de några hundra meterna från kontoret till Mercedes. Eftersom jag är inkompetent tog det längre tid än de tre minuter Ninni hade uppskattat avståndet till och dessutom två telefonsamtal till henne innan jag var framme. Sen åkte vi ut på vildmarkssafari till Lödde. Vilda hämtades på dagis och sen lyckades hon med det imponerande att somna och sova så djupt att när vi var framme vid systemet var hon oväcklig. Så jag stannade kvar i bilen och drog lite i armarna, lite i benen, halvskakade henne lite och försökte pratväcka henne. Gick inte alls. Det funkade bättre när vi kom fram till affären och hon helt sonika lyftes ur bilen. Ska nog rätt mycket till för att sova vidare gåendes vare sig man är somnambulist eller inte. På väg hem körde vi en extra runda om det nya huset. När nyckeln satts i dörren (och där satt den kvar tills André kom hem vid halv nio) parkerade Ninni sig vid köksbordet med jobbdatorn och jag tog Sydsvenskan och läste Avspark i soffan. Vilda rände omkring och försökte få uppmärksamhet. Jag gav henne A-delen. Det funkade en stund. Ett gammalt äkta par, ja. Lite senare visade det sig att Vilda inte alls var intresserad av Top Chef utan hellre ville se Pippi. Hon vann. Annars lektes leken kräla-över-Teresa, Teresa-kittla-Vilda och Ninni-mamma-krokodil och Teresa-pappa-krokodil. André var tydligt överflödig. Han var dock bra att ha sen när Ninni däckat i soffan och min buss inte gick på en timme. På busshållplatsen körde en bil som hette Dejan förbi, var det Garaca? Fulle och Lisa röstade på det iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0