Ryggmeseri och nya skor

Ingen har frågat hur det är med min rygg så då tänker jag att det är bäst att jag berättar det självmant. Jag vill ju inte få folk att känna sig obekväma med sina undringar de inte vågar framföra. Det är bättre, mycket bättre. Idag gick jag till och med på jympa. Inte det klokaste naturligtvis eftersom ryggen fortfarande inte var helt bra. Men jag tänkte som så att sist jag av någon anledning jag inte längre minns förhindrades gå till Friskis ledde det till ett uppehåll på nio månader. Gången dessförinnan blev det ingen träning på lite drygt tre år och före det var det helt tomt i mer än tio år. Klok av erfarenheten bestämde jag mig då för att röra på mina klena lemmar idag ändå. Ännu en anledning att gå var att jag köpt nya skor, eller gamla skor om man vill vara sån, men nya för mig. Tradera 1kr plus 60kr frakt, överkomligt. De kom idag så de fick de ju invigas. Lite trånga i tårna, men fortfarande fantastiskt mycket bättre än mina gamla skor. Resultatet av jympan då: Ryggen gör mer ont nu än innan, men inte farligt alls ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0