Film- och vinmaraton inlett

När vi så stärkta av lite vin skulle börja vårt filmmaraton stötte vi omedelbart på patrull. Det finns inget rullbord här, hur skulle vi nu kunna skicka godis och chips mellan oss? Schäslongerna vi vräker oss i stod i 90° vinkel. Stort problem. Lisa löste det med att flytta på sin. Jag kunde ligga kvar utan att röra mig. Ett annat hinder var att vinet stod i kylen, men även där visade sig Lisa sällsynt handlingskraftig och gick och fyllde på när det började bli svårt att fånga upp fler droppar i botten. Allt detta att inte behöva röra sig en millimeter i onödan var fantastiskt bra tills jag fick ett sms. Mobilen kan man sällan låta vara när den gör sig påmind så det var bara att resa sig och hämta den. Vingelfärden visade sig dock vara ett onödigt företag eftersom messet bara var ett hån. Tack Cissi för IFK:s hymn. Inte.

Filmen vi inledde med var iaf Julie & Julia och vad jag nu funderar över är hur Boeuf Bourgignonen smakar med nötkött? Jag har bara tillagat den vegetariskt, naturligtvis efter Jula Childs recept, men den borde ju stiga ett par nivåer till åtminstone med riktigt kött. Irriterande aspekt av att inte äta mittemellan.

Jo, jag mår lite illa av chips och godis nu också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0