Finns det sol?

Det är grått och snart regnigt ute. Trevligt tycker jag för en gångs skull. Har ändå för ont i armarna för att kunna öppna varken ytterdörr, balkongdörr eller fönster i jakt på sol. Inte som Fulle som knappt kunde få på sig jackan tre dagar efter att han hade varit på ett pass med en kollega dock. Får se om det lättar under dagen eller om jag kommer att vara förvisad till soffan tills Cissi kommer hem och kan släppa ut mig så jag kan gå på kalas.

Annars har Lisa och jag bestämt oss för att fixa det här med en resa av något slag till sommaren den här veckan. Än så länge går det sådär. Det får ju inte kosta så mycket eftersom jag inte har några pengar och av någon anledning är alla flyg till rimliga platser mycket dyrare just under sommaren. Jag är för ett utträde ur EMU från Greklands sida; jag gillar Grekland och hade gärna sett det som ett alternativ. Än så länge blir det för dyrt med flyg när boendet inte sjunker tillräckligt. Om den danska kronan sjönk litegrann till botten plötsligt hade det också varit en lösning. Då hade Kastrup varit en fyndgruva. Nu är det bara väldigt nedlyftande att inse att priset som står ska höjas med minst 30 % till för att få slutsumman. Det är inte någon som har ett trevligt hus eller lägenhet någonstans där det är varmt och finns vatten i sommar? Ni kan få en middag och vin för lånet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0