Hopp om vår/sommar

Idag vaknade jag av ett sms från Fulle. Den högst ovana värmen i lägenheten gjorde att jag fick lite hopp om livet och steg upp och jovisst, vid åtta redan stod kvicksilvret över 15°. Så jag öppnade balkongdörren, nös, gned mig i ögonen, bestämde mig för att det var psykosomatiskt och gick ut på balkongen.

Ignorerandes att jag fortfarande inte tagit tag i att tvätta golvet, tralltvätten som stått så fint påminnandes mig på hyllan på andra sidan sängen har också förpassats till ett skåp, bestämde jag mig för att se om rosmarinen överlevt vintern. Oddsen för det var högre än att AIK vinner allsvenskan i år. Så tolkade jag Blems skeptiska blick när jag förklarade att det nog fanns en chans ändå. Jag tog papperssaxen och klippte av en sån där vad det nu heter, gren känns lite väl mycket, stängel lite klent, så grenstängel blir det. Och varken brunt=dött eller vitt=finns möjlighet till överlevnad var resultatet. Inuti grenstängeln var det ljusgrönt. Mycket nöjd. Så nu har jag klippt ner den och väntar på att den ska få nya blad också.

Salviorna är det lite mer tveksamt hur det kommer gå med, men jag ser på det positivt och tror att den ena nog kan överleva en säsong till. Timjorna såg jag fram till igår lite hopp för när något grönt kunde skymtas mellan det gråbruna virrvarret av dött. Sen tog jag en närmare titt och kunde konstatera ogräs. Men, ogräs är också grönt så det får vara kvar. Väntar med att ge upp ett par veckor till.



Jag åt frukost på balkongen. Lite oväntat hittade jag espressokaffe i skåpet när jag letade efter något igår och tänkte således idag att det kunde vara en god idé. Det var det naturligtvis inte. Om kaffet har stått så länge att man inte visste att det fanns är det ett dåligt tecken. Men om någon skulle vilja ha en sur, äcklig espresso är ni välkomna hit när som. Bo kommer iaf fly mitt kök som kristdemokraternas väljare från Hägglund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0