Jag vill också ha ett spöke

När man var liten läste man Spöket Laban och var grymt nöjd med det. Labolina var kanske lite töntig, men inte i jämförelse med fegis-Laban. Nu är det ju lite olika med hur man ser på paranormala företeelser. Professorn i parapsykologi på Lunds universitet tror till exempel på tankeöverföring och sanndrömmar. Det säger han om inte annat här. Nu vet jag inte hur det är ställt med professurer i detta förnämliga ämne på Linnéuniversitetet, men jag tror nog att hemtjänsten i Kalmar kan få låna Etzel Cardeña av Lund annars. För där hemsöker andarna en äldre kvinna så pass att personalen inte vågar gå hem till henne. Det tycker jag verkar lite jobbigt. De kanske skulle göra som en saudisk familj i England och stämma spöket. Det är också en variant, en högst rimlig sådan dessutom.


Han påminner själv lite om ett spöke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0