Övergiven

För den som följer min spännande rapportering från Hasslö kan jag nu avslöja att Lisa har varit borta i flera timmar. Hon blev av högst oklar anledning bortrövad av sin familj för att masta båten. Vad hennes uppgift skulle vara har inte lyckats redas ut. Sist jag kollade har aldrig fyra pers behövts till en vanlig segelbåt. Första timmen ägnade jag åt att förbereda maten för lunch och middag, men det var ett bra tag sen jag blev klar med det och nu väntar jag mest. Att följa med var inte ett alternativ. För om det är något som inte är kul med båtar är det just sjösättning, upptagning och allt som hör därtill. Tycker jag åtminstone och valde att stanna kvar. Det kan man göra om man inte är familj, välja. Denna missräkning med båthjälp har gjort att vårt filmschema ligger illa till. Vi skulle ju se Flickan eller Fish Tank vid denna tid var ju tanken. Illa.


För några år sen blev jag ovilligt tvungen att sköta upptagningen av båten. Medan jag bondade med gubbarna i hamnen och väntade i timme efter timme efter timme på min tur som naturligtvis var sist eftersom jag behövde hjälp, åt Seb scones i Brighton.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0