Höstlov

- Jaha, så du har höstlov nu?
- Ja.
- Känns det inte som att du är för gammal att ha lov utan att vara lärare?
- Jo, men tänk på möjligheterna!
- Vad menar du nu?
- Nu kan man ju bestämma själv vad man vill göra. Gå på alla aktiviteter utan att vara beroende av att någon ska skjutsa en.
- Ah, du tänker så. Vad har du planerat in då?
- Oj oj oj, här är det busy busy vettu! Först nu idag har jag tvättid. En klänning måste till och med handtvättas! Sen fundera över att ta tag i balkongen. Det kommer nog inte att hända, brukar inte göra det. Men man ska ju inte överanstränga sig när det är lov. Ja, och efter det har jag och Blem hörts om att gå en sväng där vid lunch. På eftermiddagen tänker jag att jag kan sitta i soffan och vara nöjd med att det numera går att se ut genom fönstren. Fönsterputs, bra grejer!
- Du har att stå i alltså. Inga planer på att skriva?
- Där gör jag väl som vanligt och växlar mellan firefox och word. Det är tveksamt hur det kommer att gå med det idag dock. Man kan inte skriva samtidigt som man kollar på play, egentligen borde det väl heta spela kan man tycka, och jag har fortfarande en hel del Edward Blom att kolla igenom. Dessutom vet jag inte om jag kommer att kunna koncentrera mig tillräckligt för det.
- Hur menar du då?
- Matchen.
- Ja, det är klart. Det är en viktig match?
- Ja.
- Vad gör du om de inte vinner?
- Nej du, nu måste jag se till mina maskiner!
- Men vänta! Resten av veckan då?
- Som idag ungefär. Mer spännande än så är det inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0