Slagsmål med liten katt

Förra veckan vaknade jag till tidigt tidigt innan solen börjat försöka ta sig igenom mina persienner. Nymfen hade hoppat upp på kudden bredvid och från henne kom en stank som inte har någon annanstans att göra än i kattlådan, om ens där. Alternativen var bajs i rumpan eller surfisande. Jag misstänkte det förra och valde att låtsas det senare och vände mig åt det kattbajsluktfria hållet. Ett par timmar senare kunde jag konstatera att det bara var att ta tag i kattskrället och bada henne. Så vi slogs lite vackert i närmare två timmar. Det tar tid att bada och torka kräken. Jag var iaf förberedd och täckte kroppen ordentligt så jag slapp cykla till vårdcentralen för stelkramp sen. Nu är hon oerhört fin i pälsen och verkar ha förlåtit mig för tvångsbadet. Hon borde bara vara tacksam anser jag. Så mycket lättare att tvätta sig nu.

För övrigt har jag lyckats bli av med mina oönskade husdjur nu också. Flugan gjorde misstaget att bli sugen på juice i botten av ett glas just när jag höll en bok i handen och kunde låsa in den och sen släppa ut på balkongen. Spindeln gjorde en oerhört aggressiv attack sent en natt när den spunnit en tråd så pass högt upp att den var att betrakta som livsfara. För mig alltså. Så då var det en liv-mot-liv-situation som jag vann med stor marginal. Dåligt strategiskt drag att försöka sig på anfall mot mig högt upp på tråden när jag hade dammsugaren i högsta hugg. Jag tänker att grannarna säkert hade förståelse för att dammsugaren förde oväsen i en halvtimme något där på natten. (Man måste ju det för att vara säker på att den inte kommer ut igen. Och täppa för med gladpack och gummiband ifall den skulle klarat sig ändå. Säkerhetsåtgärder.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0