Kriget mot kylan

Det är 5° ute. Det är varmt. Inte egentligen, men om man jämför med runt nollan är det som sommar. Jag har tänkt lite praktiskt inför den kommande vintern i år. Jag har inte råd att köpa en vinterjacka och min höstkappa är av slaget som inte bör användas efter utgången av oktober om man inte vill ha konstant kramp mellan skulderbladen det närmaste halvåret. Nu är inte lösningen sms-lån även om det skulle vara praktiskt lite kortsiktigt sådär. Nej, jag har istället inhandlat ett underställ. Det första någonsin som har befunnit sig i mitt hem (som tillhör mig iaf). Jag tycker att det är en lite skum grej det där, men om det funkar kan det ju vara värt det. Återkommer med rapport på det när vi är tillbaka på nollan igen. Nu ska jag ut i kylan och se om att röra lite på sig kan ta bort den där förkylningen jag dragit på mig. Man lär sig aldrig tillräckligt att inte umgås med folk som snorar. Korkat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0