Kaffe kaffe kaffe

På sistone när jag har gått och lagt mig har jag sett fram emot hur jag ska dricka kaffe nästa morgon. Jag har nästan fått anstränga mig för att inte ta en sväng ut i köket och sätta på vattnet redan då. Egentligen hade det kanske inte haft någon större betydelse eftersom jag sover så dåligt ändå. Troligtvis är det ett tecken på hur förutseende och planerande min hjärna är. Den vet att jag inte kommer få tillräckligt med sömn och sparar in på tankeverksamheten nästa dag så att morgonbestyren ska ske per automatik. Nu fungerar det naturligtvis inte så. Jag drar i regel omkring i morgonrocken i åtminstone en timme innan jag ens överväger någon slags frukost. I helgen har jag excellerat i morgonrock. Igår drev jag omkring i den till strax efter åtta på kvällen (kändes som ett olämpligt plagg vid ölande ute) och idag till fem på eftermiddagen (lite kallt att gå och kolla fotboll i). Det finns liksom ingen anledning att vara anständig om det ändå bara är katterna som ser en. Fedden till exempel gillar den, det är så trevligt att kloa loss trådar tycker hon. Nej, nu ska jag tänka på kaffe och drömma om hur fint det blir när Malmö står där med bucklan i hand om drygt en månad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0