Mensförbud

Att man inte ska hänga med krokodiler om man har mens är en sån sak alla "vet". Hur mycket sanning som ligger i det vet jag inte. Jag minns inte heller om de sade något om det när Blem och jag var i en krokodilpark och klappade krockisar. Där påstod de också att de var så lugna och klappvänliga eftersom de matades regelbundet. Neddrogade också kanske? Än en gång en fråga jag inte kan svara på. Vad jag kommer ihåg bättre var att de avrådde en från att sätta sina barn på ryggen på dem. Det hade andra gjort. Ingen succé.

Men det var inte om krokodiler jag skulle skriva utan Nya Zeeland. Där får inte kvinnor gå på alla utställningar på nationalmuséet om de är gravida eller har mens. Om man bryter mot denna regel kommer taskiga Maoriandar hemsöka en. Det är sant. Det står på DN.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0