Ezpeleta är till skillnad från Posten en klok man

Eller, det är han inte alltid. Ibland är han rent dum i huvudet. Det är jag med så det är okej. Jag läser hans blogg iaf. Bara det att han i affekt slutade skriva i flera veckor efter att Argentina åkte ur VM är skäl nog. Men framför allt har han i regel väldigt vettiga tankar om integration och syn på människor. Jag gillar honom.

Annars pratade jag med posten igår. De ringer upp när man lämnat synpunkt. Vad jag fick fram i samtalet var att de hade fört frågan upp på högsta nivå vad gäller att dela ut SKP runt Seved. Det hade av någon anledning varit lite oro kring utskicket där. Jag fick också veta att i Vellinge kommun kastar de V:s info efter brevbärarna. Det senare upprepades flera gånger. Det är bara olika politisk syn. Vänstern och Skånepartiet framställs alltså som kålsupare enligt postengubben i Malmö. Där ser man. Jag skulle säga att det finns distinkta skillnader i partiprogram och reklam. Det är så olika hur mans er på saken.

Vad jag funderar mer kring är det där med värdegrund som Posten saknar. Jag frågade. Flera gånger. Han svarade undanglidande och till slut att det hade de inte. Intressant. Jag är alltid tveksam till företag som inte har någon värdegrund utan bara förlitar sig på jurister. Det innebär att de inte är intresserade av annat än sitt eget skinn. Hur jag skulle slippa "samhällsinformation" från rasister var min nästa undran. Det kunde jag inte sade han. Det var en del av den demokratiska principen att de var skyldiga att dela ut papperna. Vad jag har svårare att förstå är varför jag isf har en demokratisk skyldighet att ta emot vad som helst. På stan måste jag inte acceptera det. I mitt hem däremot, en plats jag skulle se som fri från yttre påtryckningar, nej. I mitt hem är jag inte fri att välja att hämta in information från de källor jag tycker är relevanta. På alla offentliga platser slipper jag. Det är något som är lite konstigt i det enligt mig. SD:s utskick ska komma idag berättade Cissi (som ska tramsa i Sthlm och därför inte blir prickad för arbetsvägran). Jag har en lapp uppe om att jag inte vill ha rasistisk info med bl a just SD som exempel. Får se hur herr brevbärare gör. Han är ju skyldig att dela ut den, även om jag skulle tejpa igen brevlådan. Så om jag inte får den skulle jag rimligen kunna ringa och anmäla honom eftersom han har brutit mot sin skyldighet. Det kommer jag inte göra. Förhoppningsvis slipper jag få skräpet helt.




Kommentarer
Postat av: b.k.a.

Ett tips är att ta emot reklamen (den är ju ändå i lägenheten), markera den med "Åter till avsändaren" och lägg den i närmsta postlåda. Så får posten en tydlig markering om att du inte önskar den typ av meddelande och tvingar dessutom på dem lite extraarbete för de pengar de tagit emot för att dela ut det (och om de också är deras plikt att returnera returnerad post, så ger du också avsändaren lite extra arbete).

2010-09-02 @ 14:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0