Första gången i Malmö högskolas lokaler

En del människor är organiserade människor. Jag är en sådan. Idag till exempel cyklade jag glatt (glatt är nog en överdrift, men cyklade gjorde jag) iväg till Orkanen i blåsten (passande nog). Jag sveptes inte av vägen av vinden och det var sol, två bra saker. Väl på biblioteket undrade jag var jag lagt mitt passerkort till Sydsvenskan, för jag kunde inte minnas att jag stoppat ner det i plånboken. Det föranledde naturligt nog att jag stack ner handen i väskan på jakt efter just den. Inte där. För nej, plånkan befann sig så klart fortfarande på soffbordet eftersom jag betalt räkningar på förmiddagen. Utan plånbok ingen legitimation, ingen legitimation inget lånekort. Så det blev att cykla hem igen. Inte glatt alls den här gången, men höll mig även nu på cykelbanan och det var fortfarande lite sol, två ok saker.

Det här med öppettider verkar inte vara något som de sysslar med på Orkanen heller så det enklaste kanske är att avregistrera mig från kursen. Det kommer fler terminer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0