När vägar flyttas

I lördags cyklade jag ut till Lomma. Det var soligt och hyfsat varmt så jag tänkte att jag kunde åka i tid och få lite sol i trädgården. Jag valde den gammalvanliga vägen, dvs den som funkar nu igen efter att bron är ombyggd. Den har jag tagit för bara några veckor sen och då funkade det alldeles utmärkt. I lördags däremot. Då hade de flyttat cykelvägen. Jag tyckte att det såg lite annorlunda ut mot vad det brukar, men tänkte att jag kanske brukar cykla på den vänstra banan. Jag har varit med om att ha gjort den typen av misstag förut. Man tror inte att det ska vara någon skillnad, men i min värld jo. Allt eftersom jag cyklade blev jag mer och mer tveksam och när jag hamnade vid en drag racing-tävling vid Sysav insåg jag att det bara var att vända. Nu är det ju inte så att det här med vägskyltar är lika populärt i utkanterna som inne i stan. Till exempel är jag för att få veta om det är återvändsgränd eller inte. Då slipper man cykla fram och tillbaka längs tarmar i försök att snedda tillbaka till riktiga vägen. Till slut kom jag iaf rätt och till Lomma. Slutsats, flytta inte cykelvägar på det där sättet. Alternativt ge mig ett lokalsinne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0