Systemet kan ha det (nej, det kan de inte för det finns inga alternativ)

Idag var jag på systemet. (Ja, Cissi, du ligger efter med alkoholleveranserna..) Några öl och en box rött fanns i min korg. Inget extravagant på något vis, inte för att det har någon betydelse när de alltid kollar leg oavsett inköp. Jag förstod att kassörskan skulle begära id när han studerade sönder mitt fagra anlete redan när jag ställde upp flaskorna på bandet. Eftersom jag är en trevlig människa i grunden visade jag också körkortet på begäran. Responsen: "Oj, jag trodde verkligen inte att du var över 25." Tack, tack, jag uppskattar när folk säger att "Oj, är du så gammal." Det är så trevligt. Man känner sig liksom upprymd och lycklig över livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0