Annat jag gjorde i påsk

Jag tog med mig Jonas till Vallkärra och visade Lilla vägen och Stora vägen. Han tyckte inte att det verkade så farligt att korsa den senare. Bara föräldrar som tyckte det tror jag. Jag tog inga bilder.

Katterna jagade insekter. Och dödade dem.

Denna stackars humla mötte sitt livs öde i ett badrum.

Jag var ute hos pappa. Där hade Susanna bakat rabarberpaj på alldeles nya rabarber från trädgården. Lovisa spelade fiol. Det hoppades studsmatta.






Det hängdes i trädgården. Katt höll sig framme.


Vi tog en tur till alla mäns favoritaffär. (Inte alla, bara väldigt många.)


Lite bättre med hipstamatic. Väldigt mycket bättre än när jag blev lite akut sjuk där i vintras..

Efter Biltema var vi ju lite på vägen (åtminstone i min värld) så vi åkte vidare till Ystad och Åbergs. Vi fikade. Trevligt. Sen var vi ju verkligen på vägen till Skillinge så då körde vi dit. Allt såg ut att vara i sin ordning.


Ja, det kanske behövs rensas lite mellan stenarna. Kanske.

Påskhelgen avslutades med en mc-tur. Jag fick låna Jonas extraställ. Han menade att det var bättre än mitt. Kan så vara, men jag misstänker att han kände sig för cool för att ha min 80-talsuppenbarelse bakom sig.


Mer normala kläder.


Mina kläder. Sådär fina.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0