Spindeltricket

Jag tror att jag skrivit om det förut, eller det finns två egentligen, men det var bara det ena som blev aktuellt ikväll. Det andra, det som jag inte använde idag, inbegriper en sprayflaska med oerhört mycket spray kvar i. Jag använder ytterst sällan spray så det är inget problem. Värre är det de gånger Cissi lånat av mig. Då kan man stå i nöd sen. Sist jag nyttjade det i spindeljagarsyfte fanns det rejält kvar i alla fall. Detta trick funkar i princip endast i badrummet eftersom ondingarna ofta hinner smita om man ska springa iväg efter flaskan annars. Enkelt är det. Bara att tömma flaska över spindeln tills den är säkert död på golvet. För säkerhets skull använder man sådana mängder att om det fortfarande funnits freon i sprayet hade hälften av grönlänningarna fått hudcancer innan de börjat skolan. Effektivt.

Men det var inte det tricket jag skulle berätta om. Nej, det var det andra, dammsugartricket. Det kom sig inte som ett trick den här gången dock, utan som en nödvändighet. Jag dammsög, och vad kommer framrusandes framför mig?! En mördarspindel. (Alla spindlar är mördarspindlar bara för att förtydliga, en del dock värre än andra.) Och då jag hade dammsugaren igång var det bara att ta sikte på målet omdelbart fort och suga upp obehagligen. Normalt när detta trick används låter jag dammsugaren stå på i kanske 20 min oavsett tidpunkt på dygnet för säkerhets skull, men idag hade jag bara hunnit dammsuga soffan så när jag var klar med lägenheten kändes det okej att ta nästa steg i tricket. (Om soffan inte dammsugits hade jag aldrig dammsugit den så snart efter spindelns uppsugande, man kan inte lita på att den inte kommit ut igen då, syns inte i min soffa.) Klassikern med gladpack och gummiband. Får sitta kvar till nästa dammsugning.

Det var Leif som lärde mig att i valet mellan sitt eget och spindelns liv (ja det är så det är) så är det bara att använda alla medel som är rimliga (dvs såna som inte kräver närkontakt) för att komma levande ur kampen. Jag hade lagt in en illustrerande bild om det inte varit för att jag inte vill ha såna läskigheter här.



Kommentarer
Postat av: Engla

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-05-08 @ 17:46:30
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0