Min sjuka bil

En dag i Nice, nej i Cannes var jag faktiskt, tog min bok La Délicatesse plötsligt slut där jag låg på stranden. Trist tyckte jag som inte hade med mig någon mer bok för dagen. Dessutom en väldigt bra bok. Rekommenderas. Såg nu också att den kommer som film nästa år med Audrey Tautou i huvudrollen. Nu vet jag inte vad jag tycker om just den detaljen eftersom jag inte brukar vara så förtjust i henne eftersom det ofta av oklar anledning måste vara så puttinuttigt så fort hon kommer upp i rutan.

Iaf. Jag låg på stranden och min bok var slut så jag plockade fram el telefono och skulle lyssna på musik istället. Såg då att jag hade ett missat samtal från Jonas, vilket jag dock inte lade så stor vikt vid utan antog att han gjort en felringning. Mitt när jag lyssnade på Maggio eller vad det kan ha varit fick jag dock ett mess där han ville att jag skulle ringa upp. Aldrig en bra grej.

Jag hade som den goda människa jag är lånat ut min lille bil till honom medan jag var borta. Redan andra dagen visade han sig då ha missbrukat mitt förtroende skulle man kunna hävda om man vill, men det är inte säkert att det är riktigt korrekt dock. Iaf hade fläktremmen gått paj och bilen var lite förlamad skulle man kunna säga, gravt funktionshindrad åtminstone. Han tog dock sitt ansvar och kallade in bror sin och bogserade min stackars bil till bilsjukhuset. Och sen kostade det en massa pengar eftersom vattenpumpen också slagit bakut och egentligen var själva orsaken till haveriet. Där redde bilmarodören Jonas dock upp situationen och såg till att jag fick det på goodwill pga fabrikationsfel så jag klarade mig undan med strax under 2000 för sjukhusvistelsen. Mycket billigare än när miseknisarna ska in för minsta lilla service som inte bara är en spruta. Vaccinationer är iofs väldigt dyra historier efter min erfarenhet och något jag därför slutat med. Katterna blir bara smittade av annat i väntrummet och sen får man lägga in dem och då är det tusentals kronor per dygn. De är friska nu iaf. Eller inte Nymfen så klart, men hon mår bra. Och det gör bilen med så slutet gott, allting gott.


Ja, nä människan i bakgrunden vet jag inte vem det är. Hon får vara med ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0