Citykliniken - för dig som inte vill ha vård

Vi fortsätter med klaget. Det är ändå det jag gör bäst. Jag kom med i en studie om MS på Karolinska och fyllde i enkäten ordentligt och skickade iväg. Några veckor senare får jag ett mejl där de ber en lämna blodprov också. Så jag får hemskickat ett kuvert med provrör och instruktioner. Klart och tydligt står det att det går bra att besöka vilken vårdcentral som helst utan att beställa tid eftersom man har en remiss för provtagning. Problemet är bara att detta måste göras måndag till torsdag. Nu jobbar ju jag dagtid så det är inte helt lätt att komma ifrån. Idag dock hade jag lite tid på eftermiddagen efter att vi hade haft julbord med jobbet. Så jag beger mig sonika till Citykliniken vid Hansa, ett praktiskt stopp på väg ut i julklappshysterin. Och därinne får jag stå. Nu var klockan visserligen en del, men när jag kom var hon fortfarande före fyra och de stängde fem, borde ju inte vara några problem tycker man. Efter 25 minuter utan att någon dyker upp i receptionen eller på annat vis uppmärksammar mig när jag försöker vinka till mig dem lämnar jag stället.

Till saken hör också att jag hemma har sparat en blankett från just Citykliniken om byte till deras vårdcentral i vh. Praktiskt tänkte jag när jag fick den i brevlådan eftersom jag tidigare gått på Södervärn och det ju är en bit härifrån. Nu kan de glömma det. Det vårdvalet åker i papperskorgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0