Badrumsrenovering uppskjuten

Den som har träffat mig de senaste månaderna eller bara läst på bloggen vet att min hyresvärd bestämt sig för att renovera våra badrum. Detta innebär borttagande av badkar, helkakling och höjd hyra. Jag har inte varit imponerad alls. Så igår kom en lapp i brevlådan:

"Med ledning av svaren på min enkät om badrumsrenovering har jag bestämt mig för att bygga om 14 st badrum i första skedet och kommer därför att avvakta med ditt. Eftersom det framgick av ditt svar att du egentligen inte var så intresserad har du förmodligen inget emot detta."

Mitt svar kan man då undra, vad var det? Jo, jag bifogade en lapp där jag talade om standardförsämring till höjd hyra, att 20% nedsättning av hyran inte var rimligt när man inte kan bo i sin lägenhet under de aktuella veckorna, att det lät som ett sätt att öka profiten och att jag skrev på bara för att jag inte hade något egentligt val. Det funkade uppenbarligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0