Nyklippt

Idag har jag varit och klippt mig. Det är inte så mycket spännande med det. Tre och en halv timmes diskuterande av mitt och min frisörs liv samtidigt som han packar in slinga efter slinga av mitt hår i folie och blekmedel. Det tar sin lilla stund och sen är det ändå ingen som ser det om man inte påpekar det och då låtsas de bara. Därför skriver jag det här så att ingen missar det. Och om ni ändå gör det kommer jag kanske att påpeka det.

Den som har träffat mig på sistone har mer eller mindre garanterat fått en eller tio utläggningar om min nyfunna rädsla för gråa hår. Jag tog naturligtvis även upp det med min frisör. Han såg inget grått så det var bra. I fortsättningen tänker jag att jag mer brås på min far än min mor på gråhårsfronten så slipper jag stressa över det. Annars så syns grått ändå inte lika mycket om man inte är mörk så det är ju bra att man inte är det.


Som synes ser jag ut precis som vanligt. Nyklippt eller ej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0