Arla morgonen

Det snöar ute. Det är inte särskilt förvånandes. Dessvärre. Imorse vaknade jag före sex och kunde vid halv sju-snåret höra hur det skrapades rutor på gatan. Vid sju gav jag upp kattklappandet i sängen och ställde mig av någon anledning att diska. Cissi bjöd mig och Krill på middag igår. Räkor och cider med bröd, ost och aioli. Fina grejer. Vi var hemma hos mig eftersom Cissi inte hunnit få ordning i sitt kök. Lätt hänt om man jobbar sent. Det är mörkt vid sju på morgonen. Att det har varit rimliga temperaturer ute på sistone hade lurat mig att det skulle vara lite ljusare än det tydligen var. Man (läs jag) borde gå upp tidigare oftare. Det är så lugnt då. Skriktanten har varken börjat med sina hysteriska utbrott, spela musikaler så att det hörs ner i källaren eller gala fram operasång. Barnen som har som heltidssysselsättning att gråta och skrika alternativt hoppa och stampa fram en våning upp var inte heller uppe.

Fulle fyller år idag, ska höra med honom om han kanske vill få lite lunch. Det skulle kunna ordnas ganska lätt. Jag ger honom en halvtimme till innan jag ringer dock. Man vet ju aldrig om han är uppe eller inte. Student nu ju.

Nu ska jag dricka kaffe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0