Jag idag

Idag lär jag mig än en gång att filateli betyder frimärkssamlande. En term jag aldrig lyckas hålla i huvudet och varje gång känner mig nödgad att kolla upp. Jag läser ut Operation B, bokhögarna på sängbordet minskar. Operation B rekommenderas såvida man inte vill ha raka berättelser. Jag diskar undan från igår. Jag kommer på att jag inte druckit kaffe och ordnar med det. Jag konstaterar från lördagen att schweizertyska inte är ett riktigt språk. Jag planerar att gå och träna mot eftermiddagen. Jag skriver om böckerna på mitt nattduksbord till skolan på first class. Jag tänker att man kanske skulle ta sig till Baltiska hallen på lördag och titta när Fulle spelar bordshockey. Han blev värvad efter att ha ställt upp i en tävling vid Citytunnelinvigningen. Jag berättar här att igår gjorde jag tre saker för första gången i mitt liv: Snö- och isgick i Bokskogen, var i en bilaffär, var med när det provkördes en bil. Jag är glad att alla spelare verkar bli redo för matchen mot Spartak Moskva på lördag. Jag blir ledsen när Sudic vrider knät (det korsbandsskadade) på träningen och halkar bak i sin rehabilitering igen. Jag irriterar mig på att jag aldrig kan komma ihåg vad korsband heter på engelska. Jag klappar katterna. Jag är trött. Jag har en idé om att klä på mig och ta tag i dagen. Jag frågar mig vad att ta tag i dagen innebär just idag och kommer fram till att det nog inte är mer än att köpa ett limstift. Jag blir nedstämd när CSN skickar brev bara för att berätta för en att man är skyldig dem över 300 000. Jag undrar lite för mig själv hur jag ska kunna betala tillbaka dem någon gång. Jag skriver ett blogginlägg om absolut ingenting eftersom jag inte kommer någonstans i det riktiga skrivandet. Jag publicerar det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0