Sammanfattning 2010

Förra året sammanfattade jag 2009 genom att gå igenom vad jag skrivit om på bloggen. Jag tänker jag gör några nedslag denna gång också:

Januari
  • Småflickorna var på besök och övernattade en helg. Följande konversation ägde rum:
Bella: - Är inte du i bra ålder att få barn?
Jag: - Jo, det är jag väl, men jag är ju inte tillsammans med någon och det kan ju behövas.
Lovisa: - Det är bara att gå ut på stan
Isabella: - Precis här utanför.
Lovisa: - och ta nån och fråga om ni ska bli tillsammans och sen blir det ett barn.
Jag: -Bara så?
Lovisa: - Du kan gå in på en restaurang och äta mat. Hitta en söt där och ställa dig på bordet och fråga där.
Isabella: - Och bjud hem den.

  • Olle hade med sig kaffeost till mig från Malmberget.
  • Jag började skriva olämpligt snusk.
  • Jag hade urinvägsinfektion.
  • Jag gnällde över snön.


Februari
  • Jag gnällde över snön.
  • Johan flyttade in i mitt vardagsrum ett tag. Han menade att "drakar är ett av de farligaste djuren som finns."
  • Jag hade problem med bilder på spindlar i tidningarna.
  • Jag började äta vitamintabletter.


Mars
  • Min rygg dog.
  • Jag tog säsongens första uteserveringsöl med Johan.
  • Jag läste snusk på Loftet.
  • Fotbollssäsongen inleddes.
  • Folk var sura på mig i skolan en sväng för att jag har en blogg och skriver på den.
  • Det var romkalas.
  • Cissi och jag grillade på min balkong. Lägenheten luktade rök från grillen resten av månaden.


April
  • Jag passade hus och katt i Lomma.
  • Jag gosade med Vilda och Elva. Elva kallade mig nakenfis. Jag protesterade eftersom jag hade kläder på mig.


Maj
  • Lisa och jag hade en diskussion om fotboll:
Lisa: - Tänk om man var ihop med en sån kille som spelar boll.
Jag: - Ja.
Lisa: -I Mff.
Jag: - Jo.
Lisa: - Det skulle ju vara jättejobbigt om han gick till ett annat lag. Jag skulle ju ändå heja på Mff klart.
Jag: - Så klart. Men man kan ju ha hans nya lag som andralag.
Lisa: -Är inte det att uppfatta som osolidariskt? Mot honom alltså, inte laget.
Jag: - Nä. Tänk såhär. Tänk att du jobbade i kassan på Ica.
Lisa: - Eh, ok.
Jag: - Och han hade ica-kort. Sen byter du och jobbar i kassan på Konsum. Tror du han då byter till att handla på konsum?
Lisa: - Jag vet inte.
Jag: - Nä, för ica är ändå närmast. Så du skulle ändå kunna heja på mff.
Lisa: -Tur.
  • Jag gnällde över vädret.
  • Burka/niqab var på tapeten.
  • Lisa och jag åkte till Hasslö över kristihimmel. Svängen inom Mjällbymatchen slog ut oss alldeles.
  • Vi hade antologisläpp.

Juni
  • Jag åt godis och chips till frukost, lunch, middag och däremellan som mellanmål.
  • Min cykel stals.
  • Jag hade en spindel i mitt kök.
  • Jag klunkade öl om måndagarna.
  • Vi firade midsommar i stan. Det var övermåttan trevligt.
  • Cissi träffade Elias.

Juli
  • Jag fick smeknamnen Ful-Tess och Tjock-Tess på jobbet.
  • Jag fyllde år.
  • Jag var i Stockholm. Sven bet mig. Vi gick på fotboll. Sven konstaterade om en aik:are att "hon ser ut som hon haft analsex i tre veckor. De gör allting för laget."
  • Jag åkte till Grekland med Lisa.

Augusti
  • Krillan fastnade med handen i toarullshållaren på Debaser.
  • Johan fyllde 25 och vi kunde konstatera att en tjej där glömt klä på sig innan hon gick hemifrån.
  • Min cykel stals.
  • Jag var i Skillinge. Bladnegrer kom upp till diskussion.
  • En flicka på P1 hade kloka saker att säga om djur:

- Jag tycker synd om djur, så då kan man döda dom som är elaka i stället.

- Vilka är det som är elaka?

- Om dom tar en macka trots att man säger att dom inte får, eller om dom bajsar på en människa. Då kan man döda dom.

  • Det var Malmöfestival. Jag läste liggedikten på Hedmanska.
  • Malmö knuffade ner Hif och gick upp i ledning.
  • Jag blev ledsen över SD:s framgångar.

September
  • CSN ville inte ge mig studiemedel.
  • Valresultatet gjorde mig "uppgiven, ledsen, besviken, sorgsen, resignerad, nedslagen, modfälld, betryckt".
  • Malmö vann derbyt mot Hif.

Oktober
  • Olle och jag gick på Stanza när Knausgård var där.
  • Jag, Cissi och Elias åkte till Köpenhamn och gick på Loppen.
  • Jag åkte till Stockholm och plankade mig fram över en helg.
  • Jag blev nercyklad av en skitunge.
  • Jag höll i en äkta Hitlerjugendkniv.

November
  • Jag hade höstlov.
  • Vi vann guldet.
  • Bella såg en vampyr när hon och Lovisa var i stan för att gå på bio med mig och Fulle.
  • Jag gnällde om vädret.

December
  • Burka/niqab än en gång.
  • Det var romkalas.
  • Småflickorna spelade teater.
  • Katterna hamnade i krig med varandra.
  • Jag hade urinvägsinfektion.
  • Jag intygade att Cissi var Cissi.
  • Det firades jul och sen nyår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0