Lennart gästbloggar: Konstiga människor

Igår hände det konstigaste! En tjej kom hem till oss i Bergsjön och vi alla tre (jag, Berta och mamma) viftade på stumpen och grymtade glatt för att välkomna henne. Det är ju jättekul med nya lekkamrater! Vi lekte en bra stund sen satte hon sig och fikade med vår tant och gubbe. Sen helt plötsligt lyfter hon upp mig och går! Jag tänkte att snart vänder hon, men icke! Istället satte vi oss på ett tåg, det var så spännande att jag sov nästan hela vägen.. Väl i Stockholm möts vi upp av en lite kortare människa och vi lekte alla tre jättelänge.

Det känns bra att ha flyttat hemifrån men dom är lite knäppa mina nya människor. Varje gång jag kissar och bajsar ute på gräsmattan får jag godis, konstigt men trevligt. Varje gång jag kissar eller bajsar inne lyfts jag upp och vi går ut, mest konstigt men trevligt att få gå ut. Sen sover dom mycket på natten, då man ju vill leka och kissa, men det ska det bli ändring på! En annan lite konstig sak är deras öron; har dom någonsin tvättat dom? Jag slickar och slickar men nä de tycks inte bli rena..

Nu är det hög tid för en liten tupplur!

 



Kommentarer
Postat av: Teresa

Lennart!

2011-06-14 @ 11:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0