Dagens inköp

Idag på vägen hem från tåget gjorde jag ärenden. Först gick jag till Kafferosteriet och köpte espressokaffe så den dära maskinen kommer till användning någon gång.


Mycket kaffe kommer drickas.

Sen gick det bara utför. Nästa stopp var Gray's American Store. En bra butik. I alla fall om man gillar popcornkrydda, och det gör ju jag.


Jag brukar ju ha nacho cheddar eller white cheddar, men provade nytt den här gången. Parmesan och vitlök låter som en alldeles förträfflig kombo. Choklad och marshmallow är lite mer tveksam, men man måste ju ändå testa. Nästa gång blir det kanske äpple och kanel eller jalapeno.

Här är vi ännu inne på rimliga marker skulle jag säga. Kaffe dricker vi alla, inget konstigt alls med det. Popcornkrydda inte lika självklart, men inte heller något man kan säga särskilt mycket om. Nästa butik gällde frukost. På sistone har jag tänkt att det varit en bra idé och till och med köpt müsli.


Dessa var ena fina flingor. Lika bra som att äta havregrynsgröt säger jag. Bättre till och med eftersom man ju inte bara äter sylten utan blir mätt. Men de tog slut så idag köpte jag andra.


Ni ser! Fantastiskt! Kuddar med nutella! Underbart med frukost nuförtiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0