Knark till farfar

Jag var hos farmor och farfar idag. Hon ringde igår och visste inte hur det skullle gå eftersom hon skulle till sjukhuset på eftermiddagen och var osäker på hur lång tid det skulle ta. Jag sade att jag kunde komma lite senare istället. Inte så svårt att lösa. Hennes doktor på vårdcentralen hade skickat vidare henne till hematologen för vidare provtagning varpå farmor hade stressat upp sig och blivit övertygad om att hon hade akut leukemi och skulle dö inom tre månader. När hon nu var på återbesök visade det sig att så inte var fallet. Essentiell trombocytos hade hon. Mycket bättre än leukemi att ha för många blodplättar. Av broschyren hon fått att döma lät det inte så farligt om man tog medicin iaf.

Farmor var ovanligt pigg och dansade omkring flera gånger under kvällen. Farfar betydligt tröttare. Konstant trötthet. Jag föreslog att han skulle tjacka lite amfetamin. Farmor var mer inne på hasch först. Jag förklarade att det knappast skulle göra honom piggare. Kokain kanske sade jag. Farmors nästa var morfin. Också ett dåligt förslag. Hon har inte så bra koll på knarket hon. Syra tipsade jag om då. Farmor visste inte riktigt vad det var och föreslog att han skulle tugga kat. Då blandade farfar sig i diskussionen och tyckte att han skulle åka till Malmö och hämta en av mina katter att tugga på. Jag tyckte det lät bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0