Ny vecka

Det är sol ute. Det är man inte van vid. Jag läserThe Timetraveler's Wife och sen drömmer jag konstigheter om förflyttningar i tid. Mina katter sover konstant när de inte gnäller, äter eller gosar. Det var två decimeter höga krokusar längs med en husvägg i Höör när jag var där i onsdags. Jag har fortfarande inte tömt mina spannar med numera döda tomatplantor från den gemensamma balkongen. Jag har ett manuskript för eventuell översättning på hårddisken, men jag orkar inte titta på det. Kommer jag ha tid? Från snart har jag ju redan sysselsättning på över 200%. Måste man gå tillbaka till gamla vanor och göra allt samtidigt alltid? Jag lever halva mitt liv i min morgonrock. Den är av tjock vit frotté och Fedden tycker om att sätta klorna i den när hon spinner. Jag är inte lika förtjust. Igår imponerade jag med tre saker: Build a Bear-butiken, min bubbelbadmatta och att jag har ett Gameboy Advance. Det krävs inte alltid så mycket. Ja ungefär så tänker jag. Nya vecka, nya möjligheter att ta tag i allt det man sköt på förra veckan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0