Gnällmorgon

Det är morgon och jag vaknade alldeles för tidigt. Först av en man som mer eller mindre bokstavligen trillade in vid halv sju-snåret ny tid. Inte särskilt responsiv, men bättre på att sova och andas tungt med hela täcket. En timme senare var det bara att ge upp eftersom vinet som blev alldeles alldeles för mycket medan Cissi och jag torkade hyllor, frostade av frysen och småpackade de sista grejerna igår gjorde sig påmint i form av ett vagt illamående - inte gå att somna om. Särskilt inte med den tungandandes mannen bredvid. Fedden var också på och ks´sulle trampgosa när hon märkte att jag låg där vaken i sängen. Det var då. Nu huserar hon på min datorväska på golvet. Också ett alternativ.

Egentligen vill jag plocka iordning det allra sista nu, men den där typen skulle nog dö av bakfylla då. Bara knappandet på tangentbordet märker jag stör honom, men lite får han ta, han gjorde ju så jag inte kunde sova. Inte heller jag som bestämde att han skulle klä sig i vitt och gå på white sensation på Parken precis innan flytten. Fjöntigt namn på ett kalas också. Knark och arisk frammarsch är vad jag spontant tänker när jag hör det och det tidigare lär inte vara helt främmande där iaf.

Är lite hungrig, men har packat bort det mesta och pizza är det för tidigt att få tag på. Borde väl dra på mig mysisar och trava iväg till konsum och se om det finns något som inte kräver tillagning eller bestick antar jag. Om en liten stund. Hårt liv. Att jag överlever. Ett under.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0