Dagens modebloggande

Jag köpte en klänning igår. Jag tycker den är jättefin. Det enda jag är osäker på är färgen, lite osäker på hur jag klär i den. Jonas var mer tveksam när jag frågade om jag skulle behålla den. Tror han är rädd för färgen. Den är mer klarorange än bilden. Svårt. Fanns i svart också, men det går inte med en Gosfed. Inte i det materialet, den här matchar henne bättre. Den stannar nog i min ägo.



Jag köpte en kjol också. Den är jag mer osäker på hur den faller över höfterna. Jonas invändning var att jag väl redan hade en sådan. Korrekt och inkorrekt. Den jag har är marinblå och i annat material och lite kortare, men ändå en vettig invändning. Särskilt som jag har två svarta pennkjolar som man väl kan säga överlappar användningen av denna. Får se vad damerna Kerker, Ramstedt och Svensson säger tror jag. Med största sannolikhet kommer de tycka jag ska behålla eftersom jag ändå gillar den. Vi får se.



Så. Dagens modebloggande slut.



Kommentarer
Postat av: Damen Svensson

Angående ovanstående klädinköp:

Klänningen klär dig bra. Dock inte på stadion. Du vet vad jag sagt om att klä sig festligt bland folk som inte har vett att uppskatta det. Lördag kväll vore att föredra.

Skulle gissa att jag kommer att säga ja även till kjoltyget. Har sett Damen Elvén svänga sitt yviga kjoltyg på Debben & det framstår som ett vinnande koncept.

Så - enligt min bedömning kommer samtliga plagg att stanna i kattpalatset. Därmed basta.

2011-09-30 @ 10:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0