Det lilla extra

Det är så olika vad man menar är "det lilla extra". För en del är det att kunna åka iväg på långweekend utan egentlig anledning, vilket vi alla minns att jag ska i helgen. För andra är det att äta croissanter med kaffe till frukost trots att det inte är särskilt nyttigt, vilket vi alla minns att jag ska i helgen. För ytterligare någon kan det vara att bara lata sig och vara med sin kära en hel helg, vilket vi alla minns att jag ska i helgen.

Inget av detta stämmer in på  Jan-Olof Swering (M) i Ängelholm. För honom är "det lilla extra" att man på äldreboendena återigen ska få smör på skorpan till förmiddagskaffet. För honom är nämligen matfrågan viktig. Så fint.

Om jag drar in på vatten till pastan ett tag kan jag kanske också få "det lilla extra" utan ansträngning genom att plötsligt börja koka den igen. Det kommer ju kännas som världens lyx att inte bara äta torr, knastrig pasta som växer i munnen på mig. Snacka om det lilla extra då! Frågan är bara om man ska bjuda in Jan-Olof på middag före eller efter jag börjar använda vatten igen.



Kommentarer
Postat av: Millan

Nu har jag läst ifatt och inser att du läser nyheterna långt före mig.

2012-03-06 @ 17:25:16
URL: http://www.saltpeppar.se
Postat av: Teresa

Du får skämmas helt enkelt.

2012-03-06 @ 21:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0