Min favvoblogg

Jag är så glad, min favoritblogg har vaknat till liv igen! Gittos mat, detta eminenta lilla hörn av excesser i kokkonst! De flesta av recepten läser jag med skräckblandad förtjusning. Det är liksom inte som att jag har planer på baconkola eller baconsprit i det närmaste. Eller troligtvis någonsin. Men hon skriver med sådan inlevelse och skyr inte att laga knäppigheter och glatt berätta om det med en personlig anekdot inbakad någonstans. Mitt bland karljohansvamp och råbiff får man veta hur hon slarvar bort sitt äktenskap och återvaknandet med tipset om älgtalg för pommesfritering kommer i samband med ålänningen hon förälskat sig i. Förälskat sig i så pass att jag funderar på att sluta följa henne på twitter. Det finns gränser för hur mycket fascination för Åland jag kan ta på en dag. Sen unnar jag henne att flytta dit även om jag misstänker att maten kommer bli än galnare. Hon är spontan, rolig och inspirerande och var väl värd att vinna matbloggpriset i höstas. Tips om man gillar att läsa om mat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0