Taxichaufförer

När jag åker hem från Sturup brukar jag ta flygbussen. Igår gick det inga när jag kom fram så det blev taxi. Jag är inte särskilt förtjust i att småprata med galningar som trycker in olika koder och matar in adresser i gps:n medan de kör över mittlinjen i 140 och precis undkommer mötande trafik gång på gång, men ibland har man inte så mycket val. Mannen som körde mig igår pladdrade på i svårbegriplig svenska och refererade till "sitt land" så pass ofta att jag till slut frågade vart han kom ifrån från början. Misstag. De sista femton minuterna hem fick jag höra en lång utläggning om att han var bosnier, men att han var kristen, att hans första fru varit muslim, men att de skilde sig under kriget, muslimer "knullar som kaniner och har 7-8 barn", muslimernas kvinnor vill inte jobba, muslimer är intoleranta(!), muslimer förstår inte hur världen fungerar, muslimer är likadana över hela världen etc etc. Trevligt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0