Dåliga föräldrar - fula ungar

För några veckor sen flyttade en duva in på den gemensamma balkongen vid Cissi. Den uppskattade att varken Cissi, Seb eller jag hade orkat ta tag i hinkarna med tomatplantor från förra sommaren och lade sig sonika ner i en av dem och lade ägg. Nu har dessa kläckts och små ungar tittat fram. Djurungar brukar vara söta som Nymfen nedan, men dessa? Eh..

Jag ser dock ett samband mellan att vara en dålig förälder och få fula ungar eller möjligtvis tvärtom, att föräldrarna inte bryr sig lika mycket om ungarna är fula. Nej, inte möjligtvis, det är ju ganska logiskt om det är det senare. Iaf, när Cissi nu öppnade balkongdörren så att vi kunde ta en titt på de små så flydde mamman eller pappan och lämnade ungarna helt oskyddade. Och när jag såg dem förstod jag också varför.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0