Rik utan ansträngning

Jag läste rubriken "Burkens värde höjs 100%" på DN. Jag tänkte att nu, nu skulle jag äntligen kunna tjäna lite pengar utan ansträngning! Det var nu det var läge att samla på sig ett lager, kanske ha ett kalas eller många och se till att folk bara tog med sig burköl att dricka. Och sen casha in dubbla värdet i september! Med tanke på vilka fyllon så många av mina vänner är hade det inneburit att jag kunnat skicka pantkvittot till csn och de hade varit nöjda för det här året. Nu visade det sig att det i övergångsperioden kommer att betalas ut 50 öre respektive 1 kr beroende på vad man betalat i pant från första början. Inte värt alltså. Besviken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0