Ett kattliv

Mina katter är på semester ett par gator bort några dagar, vilket då innebär att jag har kattlov. Det är nu jag inser hur mycket min vardag kretsar kring de här djuren. När jag kommer hem och låser upp ytterdörren öppnar jag den försiktigt så att inte Nymfen som brukar stå och vänta på en ska få den i huvudet, jag tittar under soffbordet så jag inte ska sparka på Fedden när jag sätter mig i soffan, jag kollar balkongen noga så ingen katt smitit ut när jag plockat örter, jag håller ögonen öppna efter Nymfen så hon inte springer in i garderoben när jag hämtar kläder på morgonen, jag scannar av badrummet innan jag stänger dörren ditin för natten etc etc. Även när de inte är här så uppför jag mig alltså som att de vore det. Förutom detaljer som att jag inte behöver dammsuga varannan sekund, får sova på morgonen utan att de skriker/buffar/spinner/trampar på mig, kan vistas i köket utan att Nymfen galer efter blötmat.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0