Män som är kristna utan att veta om det

I amerikanska tv-serier och filmer har karaktärerna i princip alltid kläder på sig efter sex. BH:n sitter på plats, trosorna är ordentligt uppdragna och kallingarna verkar inte ha tagits av. Det är lite underligt. Så brukar det inte fungera för mig. Men om nu alla amerikaner är så pryda att de inte vågar vara nakna utan fipplar med att dra troskanter åt sidan och tråckla ur snoppar ur gylfar och ha sig tycker jag lite synd om dem. Så omständligt.

Annars är det en lite underlig sak jag aldrig har förstått varför så många män tar på sig kalsonger efter sex när de ska sova. Inte ovanligt alls. De kanske är drabbade av den amerikanska prydheten. Jag brukar inte börja leta trosor när jag ska sova, såvida jag inte har mens. Då kan det finnas anledning.

En kompis (alltså inte en JR-kompis, utan en riktig) låg med en kille då och då i en period och han hade en i mitt och antar jag de flestas tycke riktigt konstig vana, att alltid springa iväg och duscha sekunderna efter att han kommit. Vad var grejen med det? Han hade haft en religiös uppväxt så det kanske är där den gemensamma nämnaren finns. I USA är många överkristna eller tror åtminstone på den där gamla gubben i himlen och duschkillen var ju även han präglad av kristendomen. Kanske är det så att de män som känner ett tvång att skyla sig efter sex egentligen känner en kristen skuld och egentligen hade velat gå och be om Guds förlåtelse bara det att de inte vet om det?




Kommentarer
Postat av: Johanna

Detta fenomen kan kännas igen från ett avsnitt ur SATC.

2010-01-20 @ 18:25:00
URL: http://viscera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0