Popcornkrydda och köande igen plus lite kaffetjat

Idag är sista dagen på mitt jullov. Detta innebär alltså att min skola börjar imorgon igen. Eftersom vi inte har fått något schema än och bara har fått veta när vi börjar vet jag inte hur lång dagen blir, men jag misstänker att man kommer vara fast i Skurup hela dan. Jag har verkligen varit ledig under ledigheten och inte skrivit ett skönlitterärt ord, inte ens några julklappsrim. Om man har lov så har man.

Om det är någon som har jobbat senaste veckan/orna och tyckt att pendlingen varit sådär småmysigt trevlig så är det slut med det imorgon kan jag berätta. Jag var nere på centralen och laddade mitt periodkort, måste man göra på plats om man har studentvarianten, och jag var inte den enda som tagit mig dit. 37 nummer var före mig och då var det ändå två och en halv timme kvar tills de stängde kundcentret för dagen. Om jag inte hade varit så gnällig om minusgrader tidigare utan begett mig dit till exempel igår hade jag med största sannolikhet sparat den halvtimme av väntan det tog.

När jag ändå var i stan passade jag på att undersöka om det jag läst ryktas på flashback om att det fanns popcornkrydda till försäljning på Royal stämde. Det gjorde det. Så nu har jag åter nacho cheese-smaken i mitt skåp plus en burk smörsmak och en sourcream&onion. Den senaste tiden, sen nacho cheesen tog slut, har jag tvingats använda dipsåskrydda istället. Det funkar ok, men riktig är bättre. Allra bäst var den jag fick av Fulle, allt tjat om popcornkryddor är alltså hans fel, för ett par år sen. Det var någon ljus cheddarsmak tror jag. Nu ska han åka till New York i januari så då får han inhandla ett större lager åt mig.

Aktiv som jag kände mig där i kylan cyklade jag vidare på moddiga cykelvägar och köpte kaffe, både brygg och espresso. Det är på tiden att jag börjar använda den där maskinen jag har i fönstret igen. Det är bara det att nu måste jag införskaffa en kvarn igen. Det är inte lika bra med färdigmalet kaffe som bönor som väl alla vet och det märks ännu tydligare i espresso än i vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0