Små systrar

Småflickorna var som sagt här igår till idag och de är söta. För det mesta. Vi bakade pizza, tittade på film (Nanny McPhee "Jättebra, men lite läskig först") och spelade kort. Jag vann.


Medan jag städade undan läste de lite.

Vi var uppe "jättesent", vilket innebär halv elva. De somnade i princip innan huvudet träffade kudden och snarkade sig fram natten igenom. Jag hade lite svårare att somna.


De har underliga sovvanor.

Imorse tyckte Bella att det var läge att stiga upp vid halv åtta. Varken Lovisa eller jag tyckte det var en god idé utan låg gladeligen kvar medan Bella rumsterade om och vände på sig och hade sig så att vi skulle stiga upp. Till slut gick jag med på att ta med mig täcket och titta på Bobster. Lovisa kom också strax efter. När de åkte hem var de helt inställda på att jag borde bli ihop med Jesper.

Annars var det mycket om att döpas och Jesus och Gud som kom på tal runt frukosten. De trodde kanske inte på alla under Jesus gjort och Lovisa var tveksam till om de verkligen hade rest hela vägen till Betlehem på den där lilla åsnan. Från detta gled vi naturligtvis in på tomten. Om han verkligen fanns var också svårt att svara på tyckte de. Särskilt som de sett bilder på Johanna som tomte så var det ju lite konstigt ändå. Till slut kom de fram till att det nog fanns en riktig tomte som frågade andra om hjälp på julafton eftersom han inte skulle hinna med alla annars. Lovisa blev lite förfärad när Bella påpekade att hon inte trodde att det var den riktiga som varit hos dem på julafton för hon hade sett gummibandet och kanten på masken. Han var ganska lik pappa, men det var inte han för han och Ulf (kusinernas pappa) hade hjälpt grannen med bilen som strulade när tomten kom. De demonstrerade dock hur tomten sett ut:


De verkar ha haft en trumpen tomte.

Nu är det lugnt hemma igen och snart vågar sig nog Fedden fram igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0