Film och föräldraroller

Ett tema på de filmer av mer seriös karaktär Lisa och jag sett än så länge i helgen är bristande föräldrar. I flickan dumpar de sin nioåring och åker till Afrika, Zambia? Bättre att hjälpa en massa barn där och låta sin dotter gå ner sig i att leva på sprit och luft. Fish Tank - bättre att dricka sprit och däcka så att killen kan ligga med dottern som inte förstår bättre och gör vad hon kan för en flaska fulcider. Det är alltid fint med barn som utnyttjas. Man blir liksom så varm inombords.

Nästa film är Rumor has it. Jag avskyr romantiska komedier i regel. Om jag inte har sällskap när jag försöker se dem är det ytterst sällan jag orkar mer än tio minuter. Såg Transamerica häromdagen däremot. Den var bra. Överraskande bra. För övrigt, nu när filmen börjat, vad är grejen med Pasadena?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: okay då hoppar jag nog den ^^ Closer?

2010-05-16 @ 12:40:34
URL: http://pernillakattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0