Rosa kattungar

När jag vaknade imorse vaknade jag från en dröm om två kattungskullar. Den ena minns jag inte så väl, mer än att de var fem stycken, vita och spräckliga, och låg helt hopkorvade. Den andra kullen däremot var på fyra små sötnosar. En var helt vit, två var vita men där den sista centimetern av pälsstråna var rosa och den sista likadan fast blå. Alla fyra var långhåriga med små spetsnosar. Jag höll på att övertala Jonas om att vi skulle ha en rosa och medan jag gjorde det blev en av dem tingad så det brådskade på lite. När jag vaknade hade vi fortfarande inte bestämt hur det skulle bli. Jag ville ju ha en, men var också medveten om att då blev det kastrering av Fedden så det var ändå inte självklart. Att jag hade fått min vilja igenom var dock en självklarhet. Nu när jag skriver detta undrar jag om jag inte haft en snarlik dröm för något år sen. Kanske ska skaffa mig en vit katt och gå till kattfrissan för rosafärgning var sjätte vecka. Kanske. Vi får se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0