Lukta på underkläder

Imorgon ska jag åka upp till Stockholm och hälsa på Lennart. Inte bara jag dock, Jonas följer också med. Fina presenter till rackaren har vi. Inte mer än vad som kan förväntas när vi ska bo i hans hem. Iaf. Så packar jag lite med en fluortablett i munnen. Kändes för jobbigt med fluorskölj (är ganska duktig med sånt) efter en halv flaska bubbel hos fröken C. Hon är fin så, lagar mat till en efter jobbet. Räkor, bröd och aioli med ostpajen från osthimlen. Göder och intoxikerar en. Mycket fint. Så plockar jag fram två par trosor ur den för mängden underdimensionerade troslådan och lägger i väskan. Så tänker jag att jag kanske ska ha ett par extra ifall jag skulle få för mig att duscha inför ev utgång på lördagen. Så jag går tillbaka in i min för mängden underdimensionerade garderob. Ett par trosor, ett par favoriter till och med, tar jag i handen och så, och det är här det blir så konstigt, och jag luktar på dem. Varför gör jag det? Jag har aldrig gjort det förr. Om jag varit osäker har jag slängt dem i tvätten och dessa visste jag att de var rena eftersom jag tvättade dem i veckan. Så varför stoppa näsan i dem? För att lukta på tvättmedel och sköljmedel? För att jag är dum i huvudet? För att jag är för stressad och tankspridd för att överhuvudtaget kunna skilja på trosor och t ex fläderblommor? Fläderblomssaften står för övrigt och gottar till sig i kylen. Var det för att jag köpt parfymfritt tvättmedel och skippat sköljmedlet som jag skulle kontrollera om de var med i en pafymfri maskin? Det är jag som ska ha dem på mig och ingen annan så det kvittar väl om det varit parfymmedel. Jag är ingen sån allergitönt. Förutom när jag var yngre och hade böjvecksexemen från jag vet inte vilken av helvetets kretsar, men någon av dem var det. Nej, jag vet inte, men skäms lite gör jag. Eller inte eftersom jag glatt berättar det här. Mest konstigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0