Mirakel i vardagen

Igår hände en så konstig sak. Jag kom hem från jobbet. Det var varmt ute och jag var trött så jag tänkte att man kanske skulle äta lite av den där schweizernöten jag visste att Jonas hade lagt in i kylen kvällen innan och sätta sig i trädgården. Förstå då min häpnad när jag inser att katterna har varit inne och gottat sig och ätit upp min (och Jonas) choklad! Ingen ordning! Ändå sånt som händer tänkte jag och tog min bok och placerade min sen i söndags inte längre lika grisskära rumpa i en solstol samtidigt som jag messade Jonas om missödet. En stund senare kom han cykelburen in i trädgården och döm då om min förvåning när den där chokladkakan, eller resterna av den, mirakulöst hamnat på stolen bredvid mig och den sista biten gömt sig i min mun! Helt otroligt! Onekligen mirakel i vardagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0