Nymfen gästbloggar: Feddens straff

Så jäkla jobbig Fedden har varit på sistone. En riktig skitunge. Med betoning på skit. Smutsigare katt får man leta efter. Både till sinne och yta. Imorse till exempel. Först trodde hon sig vara något och bredde ut sig över hela balkongbordet precis när min människa och han den där andre som brukar vara här nuförtiden skulle ut och äta frukost. Jag förstod ju direkt att de tänkte äta ute eftersom det var fint väder och de gjorde iordning sina mackor därinne. Inte Fedden dock. Hon skulle positionera sig och hade inga planer på att flytta på sig ens när min människa stod där med kaffe och tallrik. Nej, nedlyft från bordet blev hon minsann. Med rätta. Det är inte det att hon inte hade rätt att ligga där, det är ju vårt bord, men man får ju vara lite strategisk om man vill ha något. Så smart är inte hon dock.

Lite senare visade hon sig återigen från sin sämsta sida. Jag hade vilat lite på tronen, men kände att det var läge för ett toabesök. Så jag går in och stänger om mig som jag alltid gör. Så gör jag vad jag behöver och ska gå ut och se vad min människa gör och vad händer? Jo, den skabbiga ligger på lur och jagar mig ut i köket. Inte ok. Vem som helst hade kunnat räkna ut att det inte skulle gå någon förbi och icke. Hon blev minsann bestraffad. Ordentligt.

Först när det börjades dras i sladdar och kopplas in hårtorkar och hämtas kammar blev jag ärligt talat rädd att jag skulle ha gjort något fel och smet in under sängen. Jag rannsakade mig dock och insåg snart att jag inte hade något att vara orolig för och kom ut igen. Istället var det naturligtvis Fedden som hade åkt dit. Ett rejält bad åkte hon på minsann! Rätt åt henne!


Se så skabbig hon såg ut. Och ond i blicken.


Här ser man inte riktigt nivån på hur blöt hon blev.


Hehe.


Jag såg allt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0