Positiva saker med Stockholm

Jag vet inte så mycket om den Kungliga Huvudstaden, men kan säga att 15-åringarna i Danderyd och Botkyrka tillhör årets bästa elever om man frågar mig.

Igår såg jag slottet (tror jag, det var inte från vattensidan och det är den man ser på bild annars..) och Stureplan när jag svischade förbi city på väg till Danderyd. Så nu har jag sett Sthlm. Jag vet att jag tjatar, men detta är den bästa staden att köra i vad jag känner till; man blir insläppt och utsläppt ur filer och alla hjälps åt i trafiken. Inte som i Malmö alltså. Sen att det finns ett diskret problem med oändliga köer i rusningstrafiken är något jag väljer att inte låtsas om.

Smarta som de är på kontoret hade jag ett gapp på drygt sex timmar mellan min sista föreläsning och flyget till Gotland idag så jag fördrev lite tid i Kista med att gå i affärer och blev 1300kr fattigare och ett par jeans rikare. Jag går alltså minus på att jobba. Min shoppingrunda gav mig en till positiv bild av Stockholm eftersom affärsbiträdena var trevliga och hjälpsamma på ett vad jag upplevde äkta sätt. Inte som i Norrköping då där jag snabbt konstaterade att det inte är dialekten som är gnällig utan folket.



Jag trodde alla skyltar stulits, men såg flera stycken på Väddö. Grodskyltarna på Öland är dock roligare.



För övrigt önskar jag mig The Graveyard Book av Neil Gaiman i julklapp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0