Pensionärers omständlighet

Pensionärer får ofta mycket skit för att de envisas med att gå och omkring och vara omständliga och ta upp plats i mataffärer lite sådär lagom till att den arbetsföra befolkningen ska inhandla sina mamma scans  efter jobbet. Studenter kommer undan på ett helt annat sätt eftersom det i regel är lite besvärligare att urskilja vilka som akutsträckläser kurslitteratur tre dagar var sjätte vecka från dem som sitter på ett kontor mellan åtta och fem. Det finns dock ett par give aways som att de ofta mitt i veckan bär på systemkassar och pratar om något kalas som ska ta plats samma kväll.

Idag upptäckte jag dock att det inte är så att gamlingarna håller sig inne hela dagen fram till rusningstid, utan vid tiotiden tar de sig ut med sina rullatorer och flyttar in på apoteket allihop. Där är de också omständliga, men inte genom att plocka fram förstoringsglaset för att kolla datummärkning eller jämföra priser till döds utan genom att inte ha en susning om hur mycket de har kvar på sina recept, inte förstå när de erbjuds billigare varianter och genom att vilja snicksnacka med personalen i all oändlghet. Jag tror att det kan ha varit den längsta kö jag stått i någonsin för att hämta ut recept. Så i fortsättningen väntar jag till åtminstone efter lunch om jag ska hämta ut medicin.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0